dimanche 27 décembre 2009

پیام به سومین سمینار سراسری کشتار جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان شصت و هفت

رفقا


سومین کوشش سراسری شما در راستای زنده نگاه داشتن خاطرهء عزیزانی که در سه دههء گذسته؛ بویژه در تابستان سال شصت و هفت بقتل رسیده اند؛ را سپاس می گذاریم.


در برنامهء «انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران» مصوب هشتم ژانویه سال نود و شش می خوانیم:

این انجمن با یادآوری دوران سیاه سلطنت و تاکید بر ضرورت افشای هر چه وسیع تر جمهوری اسلامی در تمامیت آن هدف های زیر را در چهارچوب فعالیت های خود قرار می دهد:

1- مبارزه برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران.

2- مبارزه علیه اقدامات رژیم جمهوری اسلامی در سرکوب مخالفان خود. واکنش فوری نسبت به تمامی موارد دستگیری، شکنجه و یا اعدام و نیز مقابله منظم با سیاست ها و تصمیمات سرکوبگرانه و در این راستا افشاگری علیه نظام قضائی جمهوری اسلامی و قوانین جزائی مغایر با اعلامیهء جهانی حقوق بشر.

3- اقدام برای بسیج و بیداری وجدان جهانی در راستای برپائی محکمه ای که جنایات جمهوری اسلامی در زندان های ایران مورد دادرسی و قضاوت قرار دهد.


امروز پس از نزدیک به چهارده سال فعالیت مداوم و سازمان یافتهء ما در این راستا، بخشی از خانواده های مقتولین سیاسی سه دههء گذشته در ایران، خواستار رسیدگی به این جنایات سی ساله در دادگاه های صالحه و شناسائی این جنایات به مثابه "جنایات برعلیه بشریت" می باشند.


انجمن ما امروز همچون گذشته، بر این باور است که محاکمهء آمران و عاملین قتل های سیاسی و عقیدتی متنوع و مسلسلی که در سه دههء گذشته در ایران صورت گرفته است نه تنها خواست خانواده های این عزیزان بلکه یکی از شرایط لازم استقرار آزادی و دموکراسی پایدار در ایران خواهد بود.


از این رو ما توجه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این سمینار را به لزوم حرکتی هماهنگ در همراهی با خانواده های این عزیزان، جهت تدارک برگزاری چنین دادگاه هائی جلب می کنیم. ما در سال آینده بر زمینهء اصول سه گانهء برنامهء این انجمن، بویژه در جهت یاری خانواده ها در امر «دادحواهی»، از همهء شما هموطنان مدافع آزادی و عدالت دعوت به همکاری و هماهنگی می نمائیم. برای سومین نشست سراسری شما که در شهر هانوفر برگزار می گردد آرزوی موفقیت بیش از پیش در پیشبرد این اهداف مشترک داریم.



انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران

پاریس، بیست و هشتم شهریور ماه هشتاد و هشت

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire